UNESCO

Op onze school werken we samen vanuit de UNESCO filosofie aan de thema's vrede & mensenrechten, wereldburgerschap, intercultureel leren en duurzame ontwikkeling. Daarbij werken we intensief samen met educatieve partners. Er wordt rijk, breed en levensecht aanbod ontwikkeld. Hierdoor ontdekken onze kinderen welke talenten ze hebben. We leren de kinderen ook om talenten in anderen te herkennen en te waarderen. Vanuit al die talenten dragen wij als school een steentje bij aan de samenleving en leren we de kinderen hoe zij de wereld een beetje mooier kunnen kleuren. De kinderen weten namelijk dat zij invloed hebben en kunnen uitoefenen op de wereld. Zij voelen zich thuis in de wereld, zijn nieuwsgierig naar anderen en hun omgeving. Kinderen van ons kindcentrum treden anderen open tegemoet, willen samenwerken en genieten ervan om nieuwe werelden te ontdekken. Zij voelen zich door onze werkwijze en het rijke aanbod verbonden met zichzelf, anderen en de natuur om hen heen. Zij leren daar verantwoordelijk, respectvol en liefdevol mee om te gaan.